Hur djupt ska man behöva leta?

Kommit hem från jobb nu, skönt. Fick mig en frisk promenad, blev inte hämtad idag. Det får bli en mysig hemmakväll idag. Daniel är hos polare och tittar hockey och dricker öl.. så han sover borta under natten.
Själv ska man upp o jobba imorgon bitti, så ingen uppesittar kväll för mig, (tror jag inte i alla fall) Hehe.
Ur mina högtalare strömmar just nu; Bob Marley - Buffalo Soldier. Riktigt bra låt, mysig att lyssna på.


Negativ förändring
Det är inte klokt hur människor kan förändras..? Hur de blir till en person de aldrig varit förr. Med stora negativa skillnader. I de flesta fall visar det sig att förändringen kommer från en anledning. Det kan vara arbetssituation, umgäng, val av partner och en massa annat. Men trots dessa saker så tycker man att alla människor alltid har sin personlighet, och att den kan väl egentligen inte riktigt förändras? Men jag undrar om det är så? Kanske har jag fel om detta också.. Andra saker som visat sig vara annorlunda än vad jag alltid trott.
Men varför ska en person förlora omdömet på grund av något eller någon annan? Klart att stora förändringar i livet kan göra en bitter eller blind för mycket. Men ändå, lite av den person man varit borde väl finnas kvar? Kanske om man gräver djupt där nere? Eller? Jag vet inte.. Jag hoppas nog bara. Men kanske är förändringen för alltid.. 

Vad är det som händer??? Hela "vår" värld rasar snart samman! Snart bara sig själv att förlita sig på?! Trött på svek, trött på ovänskap, trött på allt trams som sker i släkten och familjen! Skärpning alla!! Vill ni dö lyckliga eller bittra????????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0