Stora problem, större munnar

Problem och lösningar ligger inte alltid i mina händer

Med en kopp te i handen av fruktig smak sitter jag och funderar över hur man kan lösa världsproblemen.. Stirrandes in i en ljus datorskärm med endast mörker omkring mig luskar jag i tankarna på lösningar. Trollar fram en del idéer i mitt lilla huvud, men hur de ska tas till ställning det vet jag inte. Fast om jag egentligen borde början någonstans så vore det att handskas med mina egna problem. Bara en tanke liksom...

Att vilja lösa problem är bara bra, men du kan ha svårt att ta dig an större problem, världsliga problem, om du inte börjar med dina egna först. "För alla vet vi att det är inte smart att bygga hus utan en grund"



Zoegas - När du får oväntat besök...

Idag fick jag besök av en rosa kanin vid namn Linda. Hon kom över på en redig kopp kaffe efter ett par timmar i skolan. Kaffe och apelsiner, det var precis vad vi fikade på. Förutom att fylla munnen med mums-saker så kom det ut en del ur våra munnar oxå! En massa prat och skratt for ut genom våra oändliga gap! Det var prat om killar och vilka problem det medföljer att ha en sådan till husdjur, prat om idéer folk får för sig att utföra som är av rent galenskap och så klart om ting vi vill ska uppfyllas på fantastiska platser med fantastiska människor!
Efter många ord och meningar körde Linda mig så helhjärtat till jobb. Kan hon va snällare? Nä, för det var sååå rart, jag slapp släpa mina hasor efter mig på en 20 minuters lång promenad till jobb :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0