Sail away

Packar min ryggsäck med allt jag behöver; kläder, hygienartiklar, pass och pengar. Kastar på mig väskan på ryggen och beger mig mot tågstationen. Innan jag släcker ner och låser efter mig drar jag iväg sms till mina närmsta. Alla får samma sms där det står; Hej! Lämnar Sverige idag för att bege mig på en lång färd genom världen, livet är för kort för att sitta och drömma så bestämde mig för att tågluffa. Räknar med att vara borta i ca 4 månader. Jag hör av mig då och då för att checka in och berätta att allt är okej. Ha det fint allesammans! /Jessica
Väl nere på tågstationen står mitt tåg redan och väntar, tåget som ska ta mig till Tyskland. Min första hållplats på min långa färd.
Jag hittar en ledig plats och slår mig ner med ett leende på läpparna. En lättnad lyfts upp från mina axlar när jag inser att äntligen ska jag göra något jag länge velat. Äntligen slipper jag undra över om jag om många år kommer se tillbaka och ångra att jag aldrig gjorde den här resan. Nu vet jag.. Nu vet jag att jag kommer uppleva i alla fall en bråkdel av allt jag vill hinna med innan jag är för gammal.


Vad jag önskar att jag tog steget och gjorde som mina drömmar vill. Men rädslan är för stor för att jag ska våga ta det där första steget...
Istället sitter jag här hemma och skriver en massa rader som egentligen inte betyder något. Ord är inte handling.

Kommentarer
Postat av: Din lärare

Jag tycker du skall resa, varför gömma sig i en tråkig etta i Svedala??? När hela världen ligger framför dig...sök jobb utomlands...tex på en bar i Spanien eller...som barnskötare i England...Au-pair i Usa, eller...turistguide på Nya Zeeland osv

möjligheterna är många!!!

2009-03-26 @ 14:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0