Utan kyl i en vecka?

Tråkigt värre så har min kyl och frys gått sönder... Vaknade söndag morgon och såg att frysen stod och droppade, all mat är mer eller mindre förstörd, så fick slänga en hel del. Ringde vårt journummer och snacka med dom. Sen ringer de tillbaka och säger att på fredag kommer dom och lagar kylen och frysen.. PÅ FREDAG?! Är dom inte kloka?? Jag kan inte vara utan kyl i en hel vecka.... Så jag ringde Svedalahem och klaga, och de fixade så jag kan låna en kyl av dom.

Idag skulle vaktmästaren komma med lånekylen. Vi hade bestämmt tid kl. 8.00 så jag ställde klockan på 7.30 för att vara uppe i tid. Men så klart så ringer han på dörren 7.20! Jag vaknar upp och kastar på mig en filt, öppnar dörren helt yrvaken. Haha. Men nu har vi i alla fall en kyl fram tills på fredag, när reperatören kommer och ska fixa vår egen kyl och frys.

Har packat ytterligare en till flyttlåda med sáker från köket :D Tvätten är i full gång.. 5 maskiner tvätt idag. Usch usch. Maten är nyligen lagad, Chiliconcarne. Mums! Fick laga maten tidigt för jag ska jobba ikväll så får ta med mig maten till jobb. Men imorgon och på torsdag är jag ledig. Ska bli såå skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0