Framtiden

Tjohopptjolahej!
Slutade 17.30 idag, skynda mig hem, påbörjade min STOR städning.. Nu ser här fint ut o luktar rent o gott :D Daniel på jobb lite extra länge idag, de ska ha möte visst. Jaha.. Saknar min älskling!!!

Satt och diskuterade med en idag om hennes liv.. Väldigt intressant historia.. Hon har levt i många år och fått uppleva en hel del. Även om hon inte är nöjd med allt hon gjort så ångrar hon inte det. För i så fall hade allt annat inte blitt som det varit. Och annars hade hon inte varit den person hon är idag. Jag facinerades helt av hennes berättelse från det att hon föddes till idag. Man ska inte ångra saker man gjort, man kan känna skuld för det o obehag, men på ett vis så är det ändå en del av dig och din historia.. Och jag fick mig en tanke på hur mycket jag har kvar i livet, och hur mycket jag har att uppleva. Ibland så tänker jag; är detta allt? Ett jobb, nånstans att bo och en kille att älska? Ska livet bara vara så hela tiden? Men jag har fel. Det kommer att ske så mycket mer, saker jag säkert inte kan tänka mig. Men att tänka på detta viset får mig att se framåt livet lite mer. Det får mig att längta efter framtiden. Det får mig att längta efter att bli gammal och åldras. För sen har jag alla minnen och upplevelser med mig i bagaget. Sitter i min gungstol på balkongen och stickar en liten tröja till mitt barnbarn, under tiden tänker jag på allt jag varit med om. Ojoj. Och den värk man har i sina leder när man blir gammal, den har orsakats av alla äventyr jag gjort, rynkorna jag kommer få är som märken från åren jag gått igenom.. Jag ser fram emot min långa resa längs alla vägar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0